پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 1:30:54 PM

شرکت چادرملو درخصوص کشف منابع یا ذخایر قابل توجه و برآورد تامین مالی این طرح توسعه اقدام به شفاف سازی کرد.
شفاف سازی "کچاد" درباره کشف منابع قابل توجه و برآورد تامین مالی

به گزارش معدن نامه، شرکت چادرملو که روز گذشته در مجمع فوق العاده با انجام افزایش سرمایه 100 درصدی در دو مرحله از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت کرد تا سرمایه فعلی را ابتدا به ۴.۴ و سپس 6.9 هزار میلیارد تومان برساند در خصوص کشف منابع ذخایر قابل توجه دست به شفاف سازی زد.

بر این اساس، این معدن( آنومالی D ۱۹) یکی از پهنه های معدنی شناسایی شده برای استخراج سنگ آهن است که در استان یزد و کویر مرکزی ایران قرار دارد. آنومالی D ۱۹ در فاصله هوایی ۳۰ کیلومتری معدن کنونی چادرملو واقع شده که از نظر فاصله در بهترین نقطه از معدن کنونی و تجهیزات شرکت است.

ذخیره برآوردی سنگ آهن معدن مذکور بر اساس مطالعات مقدماتی به میزان ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تن و هزینه عملیات اکتشافی، باطله برداری و دستیابی به توده سنگ آهن حدود دو هزار میلیارد تومان برآورد و تامین مالی طرح مذکور در برنامه افزایش سرمایه این شرکت پیش بینی شده است.

شرکت معدنی اکتشافی دشت یوز دره انجیر( احدی از شرکت‌های سرمایه پذیر شرکت چادرملو با قدرالسهم ۴۹ درصد، شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و شرکت تعاونی کارکنان چادرملو هر کدام با قدرالسهم یک درصد) پروانه اکتشاف معدن سنگ آهن جدید را در ۲۸ بهمن سال جاری از سازمان صنعت استان یزد دریافت کرده است.



منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین